♥ Min ridhistoria ♥

 
Nu tänkte jag ta och berätta om min ridhistoria. Allt började runt 2004, då var jag 7 år. Min bästa vän hade precis börjat rida, så jag fick följa med henne till stallet. Efter första gången jag var där så ville jag också att börja rida, så under hösten 2004 började jag rida i knattegruppen på lördagar. Efter ett tag så började jag i en nybörjargrupp, där red jag några månader. Men sen hände något och det tog stopp, jag var väldigt ofta ledsen, så tillslut så bestämde mina föräldrar att jag skulle ta en paus från ridningen och vänta ett år eller två tills jag hade blivit lite äldre. Men det blev inte alls som planerat, jag tjatade att jag ville börja rida igen, men mamma tyckte att jag skulle vänta och bli lite äldre först. Men min bästa vän skulle flytta utomlands och hon red i en ridgrupp på torsdagar, eftersom hon hade betalat en hel termin och hade en plats i gruppen så fick jag ta hennes plats istället. Gissa om jag blev glad över det?! Det kan nog ha varit runt 2005-2006 någongång, jag kommer inte ihåg så mycket där ifrån. Under dom åren så red jag en gång i veckan, mina favorithästar var Lotte, Wendy och Skrollan. Jag tror tyvärr inte att jag har några bilder på dom dock. Under sommaren 2007 så kom min kompis hem igen och då var vi på vårt första ridläger. Jag minns mycket väl att vi hade åkt och köpt massor med fina egna borstar, häst toffsar och ett grimskaft. Hästen jag hade på ridlägret hette Zebastin, dock tappade han en sko sista dagen då vi hade avslutning, då fick jag välja vilken häst jag ville rida. Då valde jag Titan.
 
Här är en bild på mig och Titan efter avslutningstävlingen.
 
Jag tror det var runt 2008 då jag började att rida flera dagar i veckan, jag kommer ihåg att jag utvecklades rätt mycket under den tiden jag red mer än en gång i veckan. Jag red i en jättehärlig ridgrupp på lördagar, där red även 2 av mina andra kompisar och sen red jag även på torsdagar.
 
Sommaren 2008 var jag och mina kompisar på ridläger tillsammans 5-6 dagar på sommaren. Jag hade ridit Latte på några ridlektioner under året, hon var stor och vit. Så på ridlägret så fick jag rida henne.
Dom dagarna var väldigt roliga och jag lärde mig även väldigt mycket då med.
 
Även detta är en bild från gymkanaavslutningen som var sista dagen på ridlägret.
 
Under 2009 så slutade jag att rida 2 gånger i veckan utan red istället en. Jag minns inte så mycket alls utav detta ridåret faktiskt. Jag var även på ridläger detta året med och hade Latte. Men tyvärr har jag inga bilder.
Jag minns dock att det var väldigt blandat, vissa hade bara ridit en termin medans andra hade ridit längre. Så jag lärde mig inte alls speciellt mycket under det ridlägret vilket var väldigt synd.
 
Under 2010 så började jag rida på en anna ridskola, dock så tyckte jag inte alls att den var speciellt bra så jag red bara där en termin. Sen så bytte jag tillbaka till min gamla ridskola igen. Dock så lärde jag mig en del på den ridskolan för då red jag i en hoppspeciall vilket betyder att man hoppade varannan gång.
 
Jag åkte även på ridläger i Strömstad. Det är nog det bästa ridlägret som jag har vart på. Jag lärde mig så himla mycket under den veckan som var och vi hade riktigt kul! Jag träffade även en gammal kompis och hennes mamma på det ridlägret som jag hade bott granne med när jag var ca 3-4 år, så det var väldigt roligt!
 
Vårterminen 2011 började jag på min gamla ridskola igen, då red jag på måndagar och red även i en högre grupp en vad jag hade gjort innan. Det var väldigt bra, jag utvecklades väldigt mycket. Jag red väldigt ofta en ponny som hette Arko som sedan blev min favoritponny.♥
Efter sommaren fick vi även veta att vi skulle få en ny ridlärare vilket var lite nervöst, för jag gillade min ridlärare som jag hade innan. Men första lektionen var helt underbar. Jag red Arko och hon hade ridit honom mycket under sommaren så jag fick väldigt mycket tips hur man skulle rida honom då han var väldigt speciell att rida.
Men det var det bästa som har hänt när jag red på ridskolan, så mycket som jag har lärt mig under dom 2 terminerna som jag red för henne. Jag red Arko väldigt mycket under höstterminen, men tyvärr så blev han skada. Men istället fick jag rida Nalle som kom till ridskolan under sommaren tror jag att det var. Han var väldigt grön när han kom och jag red han varje ridlektion ungfär i 1 och en halv termin så det var väldigt kul och se hur han utvecklades!
 
Nu kommer vi till slutet av berättelsen, under 2012 så red jag min medryttarponny ''Suppe'' som är min kompis ponny tills sommaren. Men sen så kom Nicky och det är nog det bästa som har hänt. Det är en helt otrolig möjlighet som jag har fått att få ha han tillsammans med Thea och jag är så himla glad för det. Kan inte beskriva med ord hur glad jag är över att jag fick denna möjligheten♥
 
 
// Ebba
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback